De verzorging van mannen is uitgebreid van een eenvoudige selectie scheerproducten tot een reeks op mannen gerichte huidverzorgingsproducten en make-upproducten. Met de juiste marketing is de schoonheidsindustrie voor mannen de afgelopen jaren explosief gegroeid, met een marktwaarde van $ 33 miljard wereldwijd. Hoewel mannen zelf steeds comfortabeler gaan winkelen voor deze items, is het stigma van ontmaskering nog steeds verbonden aan het gebruik van schoonheidsproducten. Als gevolg hiervan kunnen potentiële mannelijke klanten het ongemakkelijk vinden om een ​​medewerker te benaderen voor hulp, zelfs als ze in de winkel zijn.

Sommigen van ons vinden het misschien lastig om mannelijke klanten te benaderen, dus hier zijn enkele tips en trucs over hoe u de klant kunt helpen zich op zijn gemak te voelen in de winkel en te vinden waarnaar hij op zoek is:

Bouw hun vertrouwen op

Het kan een ontmoedigende taak zijn voor een man om een ​​schoonheidsteller te benaderen, vooral als hij niet zeker weet waarnaar hij moet zoeken. Benader potentiële mannelijke klanten met vertrouwen in productkennis en laat hen weten dat u er bent om hen te helpen. Zodra u vertrouwen opbouwt bij de klant, zal hij waarschijnlijk ontvankelijker zijn voor uw aanbevelingen, dit vestigt ook loyaliteit en hij zal waarschijnlijk terugkeren naar de winkel of het loket om u te zien voor toekomstige aankopen.

Neem de tijd om hun probleem vast te stellen

De meeste mannen zien huidverzorging als de oplossing voor hun probleem en verwachten onmiddellijke resultaten. Als u begrijpt op welk probleem ze zich richten, kunt u de meest effectieve producten selecteren die u hen kunt aanbevelen. Veelvoorkomende zorgen die mannen hebben, houden verband met acne, rimpels en een droge huid.

Overweldig de klant niet

Voor mannen die net beginnen met huidverzorging, zijn ze mogelijk niet ontvankelijk voor het gebruik van meer dan drie producten. Overweldig ze nog niet met serums, nachtcrèmes en exfoliators, omdat dit hen kan ontmoedigen om helemaal geen routine te starten! Houd het simpel en laat ze eerst kennismaken met een reiniger, toner en vochtinbrengende crème (en misschien een oogcrème!).

Laat ze vasthouden en probeer het product

Door de klant de producten te laten behandelen, krijgt hij een gevoel van eigenaarschap. Dit is een uitstekende gelegenheid om het product ook op de hand te demonstreren, aangezien alle herenproducten zijn geformuleerd om een ​​verkoelend, tintelend of verwarmend effect te geven om de directe effecten te benadrukken. Als de mannelijke klant interesse toont, maar nog steeds bezorgd is over de aanbevolen producten, geef hem dan een paar voorbeelden om mee te experimenteren in de privacy van hun eigen huis!

Gebruik woordenschat waarmee mannen zich kunnen identificeren

Speciaal voor nieuwe klanten, presenteer uw producten op een manier die hun mannelijkheid versterkt, zodat de klant zich meer op zijn gemak voelt met het idee om de producten te gebruiken. Ondersteun de functie van het product met wetenschappelijke uitleg, want mannen zijn benieuwd hoe dingen werken. Veel mannen zien huidverzorgingsregimes als een karwei in plaats van als een plezierige ervaring, dus het is belangrijk voor u om uit te leggen hoe u de producten op de meest eenvoudige, probleemloze manier kunt gebruiken om hen aan te moedigen een regime voor zichzelf aan te nemen.